وب کاغذی

که با این در اگر در بند در باشد، درماند

وب کاغذی

که با این در اگر در بند در باشد، درماند

وب کاغذی

وب کاغذی منشوری است از برگرفته های ما از آنچه دیدیم و شنیدیم و خواندیم...

هم تازه رویم هم خجل،
..................... هم شادمان هم تنگدل

کز عهده بیرون آمدن
..................... نتوانم این انعام را

طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

کتاب اعتماد به نفس - باربارا دی آنجلس

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۶:۰۹ ب.ظ

 

در زندگی روزمره هر کدام از ما شاید اتفاقات ناگواری پیش امده باشد که باعث تضعیف اعتماد به نفس در ما شده باشد یا حتی خیلی از ما در زندگیمان حتی اگر اتفاق ناگواری را تجربه نکرده باشیم شاید محیط خانواده،  جمع دوستان، محیط کار یا حتی همسر به گونه ای رفتار کرده باشند که به طور کلی یا حتی اندک اعتماد به نفس را از ما صلب کرده باشند. در این کتاب که کتابی فوق العاده پر بار است نویسنده این کتاب با توجه به تجریبات خود در زندگی ، به ظرح و توصیف کامل اعتماد به نفس میپردازد و بعد از ارائه معنای واقعی اعتماد به نفس، راهاکارهای تقویت آن  و  انواع مختلف اعتماد به نفس را شرح میدهد. این کتاب میتوانند جز یکی از بهترین ها طبقه بندی شود. در ادادمه  جملاتی از این کتاب را برای شما عزیزان ذکر میکنیم تا شاید اولین گام را برای تشویق شما عزیزان در خواندن این کتاب برداشته باشیم. 

همانند دیگر حقایق این جهان راز زیستن با اعتماد به نفس خیلی راحت است. اگر ماهیت و حقیقت اعتماد به نفس را به خوبی بشناسید، به زندگی خود معنا و مفهوم و صلح و آرامشی بخشیده اید که حتی فکر آن را هم نمیکردید.
نویسنده این کتاب تمام موفقیتها و دستاوردهای زندگی خود را به اعتماد به نفس وابسته میداند. اما نه آن اعتماد به نفسی که مردم باور دارد. در این کتاب یاد میگیریم که چگونه به تمام رویاهای خود دست یابیم.یاد میگیرم که چه چیز فقط به ما  و فقط به ما نه همه، اعتماد به نفس می دهد. بیشتر ما به این مفهوم رسیدیم که اعتماد به نفس یعنی اینکه به توانایی های خود ایمان داشته باشیم. یعنی اینکه بدانیم که چگ.نه کارهایمان را انجام دهیم، یعنی داشتن مهارت برای انجام کارها. در زندگی مهارت های متعددی وجود دارد که شما میتوانید به خوبی بیاموزید و بر انجام دادنشان توانایی بدست آورید. اگر احساس اعتماد به نفس را بر اساس کارهایی که توانایی دارید انجام دهید، فقط زمانی که میتوانید آنها را انجام دهید اعتماد به نفس پیدا میکنید و در انجام کارهایی که در انها مهارت بیشتری ندرید، اعتماد به نفس کمی دارید.
معنی اعتماد به نفس آنست که روی آگاهی ها و توانایی های ما نیز تاثیر بگذارد، چرا که اگر ما در یک کار خاصی اعتماد به نفس داشته باشیم فقط زمانی که ان را انجام میدهیم این احساس را داریم و در زمانهای دیگر نه.
اعتماد به نفس واقعی هیچ گونه ارتباطی با آنچه در زندگی بیرونی شما اتفاق می افتد، ندارد.
اعتماد به نفس زائیده تعهد شما به خودتان است که هر چه را انجام میدهید تا به آنچه میخواهید برسید.
زائیده باور شخصی شماست به روحتان.

همواره نمیتوان به تمام نتیجه های مطلوبی که انتظار داریم برسیم اما... ما پایه و ملاک اعتماد به نفس خود را بر پایه نتایج مطلوب استوار نساخته ایم بلکه بر این حقیقت استوار کرده ایم که هر آنچه در توان داریم انجام دهیم. و میدانیم که درست انجام دهیم ، همانگونه که به خود قول داده ایم.
هنگامی که اعتماد به نفس را بر اساس آنچه هستید و نه بر اساس موفقیت ها و شکست ها بنا می دهید، به چیزی دست میابید که هیچ کس و  هیچ چیز قدرت گرفتن آن را نخواهد داشت.
هر گز اجازه ندهید که ترس از شکست، دست و پایتان را ببندد و شما را از رسیدن به خوشبخی بازدارد...
در این کتاب اعتماد به نفس  در سه شاخه اعتماد به نفس رفتاری، احساسی و معنوی تقسیم بندی شده است که هر کدام در حیطه خود مهمترین نوع اعتماد به نفس هستند.
خیلی از افراد وقتی فردی را میبینند که به بهترین جایگاه در زندگی رسیده اند تا به حال به این که این فرد چند بار شکست را تجربه کرده است یا اینکه چند بار واقعیت های تلخ را در زندگی تجربه کرده است نیندیشیده اند، همیشه در هر شکستی دری به سمت موفقیت هست.
در این کتاب  همچنین تفاوت اعتماد به نفس با غرور نیز شرح داده شده است. شما عزیزان را به خواندن این کتاب دعوت میکنم.

  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۲/۰۳/۲۲
  • ۳۶۰۰ نمایش
  • منصوره

کتاب - روانشناسی

نظرات (۱)

مرسی واقعا لذت بردم. چشم در اولین فرصت حتما این کتاب رو میخوانم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی